~stand together~

sixth batch sambestarian's blog


wan jambul... dalam kenangan.. kahkah..


assalammualaikum semua....

huhu.. jumpe lagi kali ini.. hurm.. tak tahu hendak coret ape lagi di sini.. tiba-tiba..teringat pula cerita semasa di tingkatan empat.. haha..

ini adalah rahsia terbesar yang pernah aku simpan dalam hidup aku...

bermula... waktu tu, awal tahun form 4.. adus.. bosan giler..al-maklumla.. bru start nak kelas and semua mase tu tengah berbelah bagi jugak...ha???

berbelah bagi same ade nak stay kat sekolah ataupun pndah ke sekolah yang lain(tambahan pula sesi pembelajaran untuk tingkatan empat mula lambat)... so.. ape lagi.. rse semacam bosan pun ade jugak... (actually sillibus start lambat tok f4)..tapi aku ni minah mangat akan KEBESTARIAN(haha,padahal skema adalah istilah yang paling sesuai).. jadi.. aku pun cume membazir masa dengan melepak dan merayau ke setiap kelas..(biruni,farabi,jabar,kindi,razi).. huhu...

memang best.. tak pun, da penat merayap tu pergi makan..maklumlah, da penat bersembang+terngumpatnye lagi... mne tak penat...

(adegan sedih dan berpelukan dengan rakan2 yg berpindah pun termasuk dalam aktiviti ku.. hahah)..

akhirnya.. setelah lama berada di sekolah.. dan merasa kebosanan yang ekstrem.. ak bertekad untuk balik rumah... tak kira!!! nak balik jugak!!! haha.. malangnya,pada ketika itu kami tidak di benarkan pulang ke rumah... klau xsilap ak.. jika mahu pulang mesti ade parents yang ambil dan mesti buat surat kebenaran...dan, puan pengetua telah berpesan kepada wan jambul untuk mengawasi pelajar yg pulang..huhu

tapi.. prosedur tu amat melecehkan aku.. saya tak suke!! tak suke jugak!! hehehe..

melihatkan ramai dari kalangan member2ku yang pulang ke rumah,timbul juga keinginan untuk pulang...(keinginan membara.. ak mesti teruskan)

aku berbincang dengan parentsku untuk pulang ke rumah.. tapi.. parentsku kate, elok jika aku stay saje di asrama... hurm.. masalahnya adalah.. ramai yang telah pulang kerumah ketika itu...(bukan pulang senarnya,mereka sebenarnya tidak masuk sekolah lagi pun,even jejak kaki pn blom,kononnye ingin mendaftar bersame2 pelajar baru) hahaha...

aku berbincang dengan beberapa orang rakanku untuk pulang bersame2 ataupun 'fly'.. hehe.. mungkin bagi pelajar lelaki senag sahaja untuk fly.. bagi aku.. penuh debaran.. cam tga nak menjalankan satu misi.. haha... cuak beb...(maklumla, aku ni budak baik... opps!!! xbaik bangga diri))

dan..misi tu bermula... misi?? aku dan beberapa orang lagi rakanku.. mula membodek cigu ***** untuk pulang kerumah.. tp.. arggggh..tidak diendahkan.. aku hiba... cikgu ***** tetap bertegas bahawa sesiapa yang mahu pulang mesti meminta kebenaran dulu...
tapi.. kami membuat rayuan kepada cikgu ***** dan kami berjaya!!! yea!!! aku dan beberapa orang rakanku menumpang beliau untuk pulang kerumah..pabila melalui pondok guard, aku dan rakan2 ku mula mengecilkan diri untuk mengelakkan dari terlihat oleh wan jambul..haha.. kami semua tunduk dengan tawaduknye di dalam kereta sehinggakan berjaya melepasi obstacle itu.. hehe...dan cikgu ***** menghantar kami sehingga ke stesen komuter subang...


akhirnya aku bebas!!! MERDEKA!! HAHAHAHA....i love my home!! hahaha

P/S:di harap anda semua tidak mengikut aksi tersebut..huhu..

4 KOMENTAR:

Hang nih memang tak patot..

haha.. ape2 jela.. yg penting..sume tu kisah lalu.. terbukak citer..kantoi.. huahaha

ho..aku pon de kesah..tapi..xyah cite kot..haha..

huhu.. pe ag.. cter jela.. haha

Labels

Blogumulus by Roy Tanck and Amanda Fazani

Chat Box